Forex Stratégia

Elemzések, hírek, stratégiák az online deviza tőzsde, vagyis forex kereskedés világából.

Portfolio blogger

Portfolio

Megint egy ilyen hét… akkor most mi van?

2009.07.06. 09:18 - Forex-pro

Címkék: deviza forex oktatas strategia

Egy pozíció, ismét veszteség. Ha fordulóra játszottam volna, akkor ez egy tökéletes pozíció lett volna: fordulós gyertya egy ellenállás/támasz vonalnál (vagy inkább ebben az esetben egy skalp vonal, ami egy gyengébb ellenállás/támasz vonalnak felel meg.)

Tehát, most hova tűnt minden? Nem fogok hazudni, mostanában rendkívül nagy nyomás nehezedik rám pszichológiailag. Már hosszú évek forex kereskedés tapasztalatával is azt kell mondanom, hogy a jelenlegi deviza piac az egyik legkeményebb, amit a kereskedési karrierem alatt láttam. A márciusban és áprilisban elért profitom nagy részét visszaadtam májusban és júniusban. És nem azért mert valamit másként csinálok. Ugyanúgy közelítem meg a piacokat most is. Komolyan megfordult a fejemben, hogy bedobom a törölközőt és kiveszek egy hosszabb nyári szabadságot, már ami a kereskedést illeti. A védelmemre szóljon, hogy eléggé magam alatt voltam, alig aludtam és azt kellett végig néznem, ahogy egymás után sorra veszteséggel zárom a pozícióimat. Természetesen pár óra alvás után beláttam, hogy ennek nem lenne értelme.

Visszatérve a kérdéshez: hova tűnt minden? Sehova, de tényleg. Eldöntöttem, hogy 3 dologra jobban fogok figyelni:

1. Fordulók – Nem túl gyakran szoktam fordulóra játszani (szinte soha), mivel nem tudom a nap 24 órájában figyelni a grafikont.

Most viszont megpróbálok jobban figyelni a fordulós jelzésekre és esetleg meg is játszani azokat.

2. Pozíciók zárása – Ez is a fordulókhoz tartozik és egy olyan dolog, aminek soha nem szenteltem túl nagy figyelmet. Ezentúl ha látom, hogy fordulós jelzések alakulnak ki a grafikonon, készen fogok állni a pozíció lezárására.

3. Ellenállás és támasz vonalak – Jelen piaci környezetben ezek a vonalak is nagyobb figyelmet érdemelnek, én is jobban szemügyre fogom venni őket.

Ebből a történetből azt tanultam, hogy akármennyire is elbizonytalanodsz, nem szabad feladni és hűnek kell maradni a stratégiádhoz. Kisebb változásokat lehet rajta kezdeményezni, de nem szabad abbahagyni! A forex kereskedés egyszerűen nem ilyen.
 

süti beállítások módosítása